Брэнд реклам

"Брэнд реклам" гэдэг нь брэндийн сурталчилгаа гэсэн утгатай ойлголт юм. Энэ нь тодорхой брэндийг олон нийтэд таниулах, түүний нэр хүндийг өсгөх, хэрэглэгчдийн итгэл үнэмшил, хайрлагчдыг бий болгох зорилготой сурталчилгааны төрөл юм. Энгийн бүтээгдэхүүнийг зарж борлуулах бус, брэндийн дүр төрх, утга учир, сэтгэл хөдлөлийг голлон онцолдог. Өөрөөр хэлбэл, энэ нь урт хугацааны стратеги бөгөөд зөвхөн "одоо худалдаж ав" гэхээс илүүтэйгээр брэндийг "найдвартай, сонирхолтой" болгож, хэрэглэгчдийн сэтгэлд үлдэхийг зорьдог.

Брэнд рекламын үндсэн зорилго:

  • Брэндийг олон хүн мэддэг болгох. Шинэ брэнд зах зээлд гарч ирэхэд хэрэглэгчид мэдэхгүй байвал худалдан авалт хийхгүй байх магадлал өндөр.
  • Хэрэглэгчдийг брэндтэй холбож, тогтмол хэрэглэгч болгох. Энэ нь сэтгэл хөдлөлийн холбоо үүсгэх замаар хийгддэг.
  • Брэндийг тодорхой утга, дүр төрхтэй холбох.

Жишээ нь, Coca-Cola-г "аз жаргал, найз нөхөдтэй цагийн хуваалцах" гэх мэт.

  • Урт хугацааны ашиг: Шууд борлуулалт нэмэгдүүлэхээс илүүтэйгээр брэндийн үнэ цэнийг өсгөж, өрсөлдөгчөөс ялгарахад чиглэдэг.

Брэнд реклам нь бүтээгдэхүүний рекламаас ялгарах ялгаа нь шууд л худалдан авалт хийх зорилгогүй, харин брэндийн ертөнцийг бүтээхэд анхаардаг. Жишээлбэл, шинэ брэнд гаргахдаа эхлээд брэнд реклам хийж, дараа нь бүтээгдэхүүнийг сурталчилдаг.

Брэнд рекламын төрлүүд ба арга замууд:

Брэнд рекламыг олон төрлийн аргаар хийдэг. Голлох нь:

  1. ТВ, видео сурталчилгаа: Богино клипнүүдээр брэндийн түүх, утгыг харуулах. Жишээ: Coca-Cola-гийн "Share a Coke" кампани, хэрэглэгчдийн нэрийг саванд бичиж, хуваалцахыг уриалсан нь борлуулалтыг 0.4%-иар өсгөсөн.
  2. Сошиал медиа ба дижитал: Facebook, Instagram, TikTok дээр вирус видео, инфлюенсерүүдтэй хамтран ажиллах. Монголд Facebook, Instagram дээр брэндүүд ихэвчлэн ашигладаг.
  3. Гадна талбайн сурталчилгаа : Биллборд, постер. Жишээ: Burger King-ийн Мадрид дахь кампани, халуун өдрүүдэд веер хэлбэрийн листовка тарааж, брэндийг ашигтай болгосон.
  4. Креатив кампани: Уран сайхан санаанууд. Жишээ: Nike-ийн "Just Do It" – энэ нь зөвхөн гутал биш, спортын сэтгэлийг уриалсан.
  5. Мобайл апп-д сурталчилгаа: Мобайл апп-д зориулсан брэнд реклам, хэрэглэгчдийн сонирхлыг харгалзан үзэх.

Монголд брэнд реклам: Монголын компаниуд (жишээ нь, APU, Unitel, Khan Bank) ТВ, Facebook дээр ихэвчлэн хийдэг. Тэдгээр нь Монголын уламжлал, орчин үеийн амьдралыг холбож, итгэл төрүүлэхэд чиглэдэг. Жишээлбэл, хувийн брэнд сурталчилгаа инфлюенсерүүдээр дамждаг.

Дэлхийн алдартай жишээнүүд:

  • Coca-Cola: "Open Happiness" кампани – аз жаргал, хуваалцахыг онцолсон, брэндийн борлуулалтыг 7%-иар өсгөсөн.
  • Nike: "Just Do It" – 1988 оноос хойш, брэндийг урам зоригтой болгосон, олон шагнал авсан.
  • Apple: "Think Different" – бүтээлч сэтгэлгээг уриалсан, брэндийг шинэлэг болгосон.
  • Old Spice: "The Man Your Man Could Smell Like" – хошин, вирус видео, брэндийн танигдах байдлыг 107%-иар өсгөсөн.
  • Always (#LikeAGirl): Эмэгтэйчүүдийн эрхийг дэмжсэн, сэтгэл хөдлөлийн кампани.

Алдаа гаргах магадлал ба сургамж:

Зарим кампани бүтэлгүйтдэг. Жишээ:

  • Pepsi: Кендалл Женнер-тай хийсэн кампани – нийгмийн асуудлыг хөнгөн хийсэн мэт харагдаж, шүүмжлэл авсан.
  • McDonald's: Культурын алдаа (тухайн улс, нийгэм, соёлын онцлог, үнэт зүйл, итгэл үнэмшил, хэм хэмжээг анхаарч үзэлгүй, эсвэл буруу ойлгосноос үүдэн гардаг алдаа) гаргаж, зарим улсад муухай утгатай болсон. Сургамж: Аудиторын соёл, утгыг сайн судлах хэрэгтэй. Бүтэлгүй кампани нь брэндийн нэр хүндийг бууруулж, бойкот үүсгэдэг.

Бренд реклам яагаад хэрэгтэй вэ гэдгийг энгийн, ойлгомжтойгоор тайлбарлая:

Шинэ зах зээлд брэндгүйгээр бүтээгдэхүүн зарж болохгүй. Энэ нь ROI (return on investment - Хөрөнгө оруулалтын өгөөж) өндөртэй, урт хугацаанд ашигтай. Жишээлбэл, Warc-ийн 2015 оны судалгаагаар Coca-Cola хамгийн үр дүнтэй брэнд байсан, кампаниуд нь борлуулалтыг 2.5%-иар өсгөсөн.

1. Брэндийг таниулна

Брэнд реклам нь таны компанийн нэр, лого, эсвэл бүтээгдэхүүнийг олон хүнд таниулах гол арга зам юм. Хэрэглэгчид таныг мэдэхгүй бол яг л "үл таних хүнтэй найз болохгүй" гэдэг шиг, таны бүтээгдэхүүнийг худалдаж авахгүй. Жишээ нь, Монголд "APU" гэдэг нэр хүн бүрт танил болсон, учир нь тэд олон жил телевиз, сурталчилгааны самбараар брендээ таниулсан.

2. Итгэл бий болгоно

Хүмүүс танил, итгэл даасан брэндээс худалдан авалт хийх магадлал өндөр. Бренд реклам нь таны компанийг "найдвартай, чанартай, танил" гэдэг сэтгэгдэл төрүүлнэ. Жишээ нь, "Unitel" брэндийн сурталчилгаа Монголын уламжлал, орчин үеийн амьдралыг холбож, хэрэглэгчдэд "энэ бол бидний брэнд" гэсэн мэдрэмж өгдөг.

3. Сэтгэл хөдлөлийн холбоо үүсгэнэ

Бренд реклам нь зөвхөн бараа зарах бус, хэрэглэгчдийн зүрх сэтгэлд хүрэхийг зорьдог. Жишээ нь, "Coca-Cola" брэндийн сурталчилгаа нь зөвхөн ундаа биш, "аз жаргал, найзуудтайгаа хуваалцах мөч" гэдгийг онцолдог. Монголд "Khan Bank"-ийн сурталчилгаа гэр бүл, хайр, дэмжлэгийг харуулснаар хүмүүстэй сэтгэл хөдлөлийн холбоо тогтоодог.

4. Өрсөлдөгчөөс ялгарна

Зах зээл дээр олон ижил төрлийн бүтээгдэхүүн байдаг. Брэнд реклам таныг бусдаас онцгой болгож харагдуулна. Жишээ нь, "MCS Coca-Cola" Монголд танигдсан боловч "Pepsi"-тэй өрсөлддөг. Гэхдээ Coca-Cola-гийн сурталчилгаа баяр ёслол, танил дотно мэдрэмж дээр төвлөрснөөр илүү ялгардаг.

5. Урт хугацааны ашиг авчирна

Брэнд реклам нь шууд борлуулалт нэмэгдүүлэхээс илүүтэй урт хугацаанд таны брэндийн үнэ цэнийг өсгөнө. Жишээ нь, та өнөөдөр 1 сая төгрөг зарцуулаад брэндээ таниулчихвал, ирээдүйд хэрэглэгчид таныг таньж, итгэж, худалдан авалт хийнэ. Энэ нь яг л "хөрөнгө оруулалт" шиг ажилладаг.

6. Монголын нөхцөлд яагаад чухал вэ?

Монголын зах зээл харьцангуй жижиг, гэхдээ өрсөлдөөн өндөр. Жишээ нь, Улаанбаатарын рестораны бизнес, хувцасны дэлгүүрүүд эсвэл ундааны компаниудын хувьд брэнд реклам хийхгүй бол хэрэглэгчид бусдыг сонгочихно. Танигдаагүй брэнд зах зээлд удаан тэсэхгүй. Жишээ нь, "Tavan Bogd" группийн брэндүүд (KFC, Pizza Hut) Монголд амжилттай байгаагийн нэг шалтгаан нь тэдний брэндийн хүчтэй сурталчилгаа.

Жишээ

"MCS Coca-Cola": Христийн Мэндэлсний Баярын сурталчилгаагаар танил болж, хүмүүсийн сэтгэлд "баярын ундаа" гэсэн ойлголттой холбогдсон.

  • "Goo" брэнд: Гоо сайхны бүтээгдэхүүний брэнд болох "Goo" нь залуучуудад чиглэсэн, сошиал медиа дээр идэвхтэй сурталчилгаа хийж, танигдсан.

Брэнд реклам нь таны бизнесийг зөвхөн "бараа зардаг газар" биш, "итгэл, сэтгэл хөдлөл, танил дотно байдал"-ийг бий болгодог зүйл болгож өгнө. Энэ нь хэрэглэгчдийг татах, тэднийг удаан хугацаанд тогтоон барих, өрсөлдөгчөөс ялгарах гол түлхүүр юм. 

https://greenwizard.mn/

75055550, 95813156

Дараагийн холбоотой блог : 360 Виртуал Аялал: Бизнесийн Хөгжилд Үзүүлэх Ач Холбогдол